ثبت لوکیشن در گوگل مپ از اقداماتی است که برای یک کسب و کار بسیار الزامی و با اهمیت میباشد. امروزه تعداد زیادی از کاربران، محل استقرار کسب و کار مورد نظر خود را در این اپلیکیشن بررسی میکنند؛ همچنین در جهان امروز، حضور فعال در دنیای آنلاین اهمیت زیادی برای کسب و کارها به خصوص آنهایی که به تازگی شروع کردهاند، دارد. این کار از مزایای زیادی برخوردار است که دربارۀ آنها توضیح خواهیم داد. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و همچنان اقدام به ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ نکردهاید، با خواندن مزایای این کار به احتمال زیاد خیلی سریع اقدام خواهید کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
گوگل مپ چیست ؟
در ابتدا باید اشاره کنیم که گوگل مپ چیست و چه امکاناتی را به کاربران خود ارائه میدهد؟
گوگل مپ یا گوگل مپس که به انگلیسی به معنای نقشههای گوگل میباشد، یک محصول وب از گوگل شرکت است. در گوگل مَپ، نقشههای دقیق و کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی با استفاده از سامانه موقعیتیاب جهانی (GPS) و همچنین گزارش وضعیت ترافیکی به کاربران ارائه میشود. از امکانات دیگر گوگل مپ، اشتراک گذاری لایو لوکیشن خود در گوگل مپ است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقالۀ نحوۀ اشتراک گذاری مکان زنده در گوگل مپ مراجعه کرده تا اطلاعات مفیدی کسب نمایید.
در سال 2013 این نرمافزار به عنوان پرمخاطبترین برنامۀ تلفنهای هوشمند شناخته شد؛ امروزه نیز میلیونها نفر از این برنامه استفاده میکنند. با این توضیحات متوجه شدید که گوگل مپ برنامهای است پرمخاطب و این امکان را به شما میدهد تا کسب و کار خود را به این مخاطبان نشان دهید. اگر همچنان متقاعد نشدید به خواندن ادامه دهید!
مزایای ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ
بسیاری از افراد با ثبت لوکیشن در گوگل مپ مشتریان خود را افزایش میدهند؛ اما این تنها مزیت گوگل مپ نمیباشد. در این بخش راجب مزایای این اپلیکیشن و اهمیت آن توضیح خواهیم داد. با دانستن این مطالب متوجه اهمیت ثبت لوکیشن در گوگل میشوید و این کار را جزو استراتژی بازاریابی خود قرار میدهید.
همانطور که بالاتر توضیح دادیم، این کار افراد را تشویق به بازدید از محل کار و حتی وبسایت شما میکند. پس از ثبت لوکیشن در گوگل مپ، شما در جستجوی محلی افراد نمایش داده میشوید و این کار باعث افزایش بازدید از محل کارتان میان مشتریانی که در محدودۀ شما نیاز به خدمات و یا محصولات داردند، خواهد شد. به این الگوریتم سئوی محلی میگویند که به طور خلاصه گفته شد. برای کامل کردن اطلاعات خود میتوانید به مقالۀ سئو گوگل مپ چیست مراجعه نمایید.
بعد از ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ، امکان کنترل و مدیریت اطلاعات و جزئیات مربوط به کسب و کار خود وجود دارد ؛ علاوه بر این میتوانید نظرات مخاطبین خود را نیز تحت کنترل داشته باشید. با این کار اعتبار خود را میان کاربران بالاتر خواهید برد.
شما میتوانید از محل کسب و کار خود تصاویری آپلود کنید؛ دقت داشته باشید این تصاویر عوامل تعیین کنندهای هستند. شما با این کار میتوانید فضای کار خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. مشتریان شما نیز با بررسیهای لازم، مکان مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.
با اضافه کردن محل کار خود به گوگل مپ، اعتماد مشتریان را نیز جلب خواهید کرد. ممکن است بپرسید چگونه؟ مشتریان شما میتوانند نظرات خود را بیان کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند؛ هیچ چیز بیشتر از نظرات مثبت و تایید اجتماعی دیگران، اعتماد مشتریان را جلب نمیکند. همچنین افراد به کسب و کارهایی که در گوگل مپ ثبت شدهاند اعتماد بیشتری دارند، زیرا از محل دقیق استقرار آنها و جزئیات کسب و کارشان آگاهی دارند.
موانع ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ
اولین قدم برای ثبت حساب کاربری در گوگل مپ، مراجعه به گوگل مای بیزینس (Google my business) است؛ اما متاسفانه ما در کشورمان ایران امکان دسترسی به گوگل مای بیزینس را نداریم. تحریم از بزرگترین مشکلاتی است که حین ثبت لوکیشن در گوگل مپ با آن مواجه هستیم و نقاط مشخص شده روی نقشه به طور رسمی ثبت نمیشوند.
نکتۀ مهم دیگر این است که گاهی پیش میآید علیرغم ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ، فردی غیر از شما شمارۀ تلفن خود را به جای شمارۀ شما گذاشته باشد و این مشکلات نیز همانطور که گفته شد به علت تحریم بودن گوگل مای بیزینس میباشد. تنها راه مقابله با این افراد نیز اطلاعات جانبی مناسب از محل ثبت شده و آرای متعدد میباشد.
با وجود تمامی این مشکلات سایت مارکت گوگل میتواند محل کسب و کار شما را در گوگل مپ ثبت کند؛ شما نیز بدون نگرانی میتوانید از مزایای این کار بهرهمند شوید و کار خود را به دستانی مطمئن بسپارید.
راهنمای ثبت لوکیشن در گوگل مپ
تا به اینجا دربارۀ مزایا و موانع ثبت لوکیشن در گوگل مپ توضیحاتی را ارائه دادیم. در این قسمت دربارۀ نحوۀ انجام این کار راهنماییهای لازم را خدمت شما ارائه خواهیم داد. با دقت این مراحل را دنبال نمایید تا با آگاهی لازم در این راه قدم بردارید.
- در ابتدا باید گوگل مپ را روی دستگاه خود اجرا کنید.(اگر ندارید باید آنرا نصب کنید و یا به سایت گوگل مپ مراجعه فرمایید.)
- روی علامت سه نوار بالای صفحه بزنید تا منو برای شما باز شود.
- برای افزودن لوکیشن (add a missing address) را در گزینۀ (send feedback) انتخاب کرده و کلیک نمایید.
- سپس اطلاعات مربوط به محل کار، نام و حوزۀ شغلی (دسته بندی) را باید با جزئیات کامل تکمیل کنید.
- درمرحلۀ آخر برای ثبت لوکیشن، بر روی گزینۀ ارسال کلیک کنید.
با نحوۀ ثبت لوکیشن در گوگل آشنا شدید. توجه داشتید همانطور که اشاره کردیم به علت تحریمهای علیه ما، انتخاب عاقلانه این است که این کار را به افرادی متخصص بسپارید. سایت مارکت گوگل از سایتهای مطمئنی هست که میتوانید به آنها اعتماد کنید و از امکان سه بار ویرایش آنها نیز بهرهمند شوید.
نکات تکمیلی
دقت داشته باشید که مدت زمان مورد نیاز برای ثبت مکان خود متفاوت است و بسته به متغیرهای گوناگونی میباشد. معمولا بعد از ثبت، گوگل مپ باید اطلاعات داده شده توسط شما را بررسی کند؛ که این کار مدتی طول میکشد.
بعضا پیش میآید که مکانهای ثبت شده در نقشه نشان داده نشوند و پیدا نباشند. این بسیار طبیعی و منطقی است و علت آن این است که نقاط مختلف زیادی روی نقشه ثبت شدهاند و نوشتن تمامی مکانهای ثبت شده باعث بیکیفیت شدن نقشه میشود. گوگل براساس الگوریتم طراحی شدۀ خود، مکانهای مهم را به نمایش میگذارد.
سخن پایانی
گوگل مپ با توجه به فضایی که در اختیار کاربران خود میگذارد، از محبوبترین سرویسهایی است که کسب و کارهای مختلف را در خود جای داده؛ افراد نیز میتوانند کسب و کار مورد نظر خود را در این برنامه پیدا کنند. این یکی از مزایای گوناگونی بود که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. با استفاده از ابزار و امکانات مختلفی که این برنامه در اختیار کاربران خود میگذارد، میتوانید شانس موفقیت بیشتر و سوددهی بالاتر را به کسب و کار خود هدیه دهید.
با تمام این تفاصیل، ثبت لوکیشن در گوگل از ابزار قدرتمند و کاربردی است که باعث پیشرفت و ارتقا کسب و کار شما میشود. هرچه زودتر برای این کار اقدام نمایید و طعم شیرین موفقیت را بچشید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.