فهرست مطالب

یک روش پیشنهادی برای ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ

ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ از اقداماتی است که برای یک کسب و کار حیاتی و پر اهمیت است. در حال حاضر بسیاری از کاربران، محل ثبت کسب و کار مد نظر خود را در پلتفرم‌های زیادی مانند گوگل مپ، ویز، بلد، نشان و اسنپ و همانند آن را بررسی می‌کنند. همچنین امروزه، حضور فعال در دنیای دیجیتال برای کسب و کارها، به خصوص کسب و کارهای تازه کار امری ضروری است و مزایای زیادی را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌آورد.

بنابراین اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید (فرقی ندارد کوچک باشد یا بزرگ) این مقاله برای شما است و به ما اطمینان کنید که اگر تا انتهای این مقاله با ما باشید، آگاهی خود را در زمینه ثبت لوکیشن مغازه در گوگل مپ افزایش داده و از مزایای آن مطلع می‌شوید. پس بیاید بخوانیم:

اصلاً گوگل مپ چیست و چه امکاناتی دارد؟

قبل از هر چیز بیاید به سراغ توضیح دقیق گوگل مپ برویم و به این مهم بپردازیم که چه امکاناتی دارد و هر کاربری چطور می‌تواند از این مزایای گوگل مپ، برای کسب و کار و پول‌سازی خود استفاده کند.

گوگل مپ یا google maps که معنای فارسی آن نقشه‌های گوگل است یکی از تولیدات شرکت گوگل است که در آن نقشه‌های دیجیتالی و دقیقی به صورت ماهواره‌ای یا سه بعدی از زمین به همراه امکان مسیریابی از طریق سامانه موقعیت‌یابی جهانی یا GPS را ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای گوگل مپ ارائه وضعیت ترافیک و استفاده از نقشه‌های آن به صورت آفلاین است که برای آگاهی بیشتر از این مزیت، می‌توانید به مقاله «چگونه گوگل مپ را افلاین کنیم به زبانی ساده» مراجعه کنید و با مطالعه دقیق آن هم از ما حمایت کنید.

امروزه بیش از یک میلیارد کاربر در گوگل مپ حضور فعال دارند. همچنین در سال 2013 این پلتفرم یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌ها شناخته شده در سطح جهان بوده است. بنابراین ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بیشتر دیده شوید و مخاطبان هدف بیشتری کسب کنید.

مزایای ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ چیست و این به چه معناست؟

خیلی از صاحبان کسب و کار با ثبت لوکیشن مغازه در گوگل مشتریان خود را به صورت نجومی افزایش می‌دهند. اما صبر کنید. این تنها مزیت آن نیست. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا دربارۀ مزایای پلتفرم گوگل مپ و اهمیتی که برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌کند، توضیحاتی مختصر ارائه دهیم. با این توضیحات، متوجه خواهید شد که ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ چه فوایدی داشته و شما از آن خبر نداشتید. همینطور یکی از بزرگترین استراتژی‌های مارکتینگ برای شما آشکار خواهد شد، بنابراین با ما در ادامه نیز همراه باشید.

یکی از بزرگترین اهداف هر کسب و کاری، جذب مشتریان بالقوه جدید و وفادار کردن مشتریان حال حاضر است. خب ثبت لوکیشن مغازه در گوگل زمینه را برای هر دوی هدف شما فراهم می‌کند. چگونه؟

تصور کنید مخاطب هدفی هستید که به دنبال یک کسب و کار خاص می‌گردید؛ اولین کار شما چیست؟ افراد همیشه و برای هر کاری ابتدا گوگل را مورد توجه قرار می‌دهند. بنابراین وقتی شما در گوگل مپ حضور داشته باشید، کسب و کار شما است که برای بازدید انتخاب می‌شود و نه رقیبتان.

اگر شما در تهران کسب و کاری را در گوگل مپ جستجو کنید، قطعاً این نتایج با کسب و کارهایی که در شیراز در گوگل مپ سرچ می‌کنید، متفاوت خواهد بود؛ به این ویژگی شگفت‌انگیز گوگل مپ سئوی محلی یا local SEO گفته می‌شود. بنابراین با ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ می‌توانید در لیست نتایج مشتریان بالقوۀ خود باشید.

در این پلتفرم می‌توانید وب‌سایت کاری خود را به ادرس ثبت شده در گوگل مپ لینک دهید. این کار به سئوی وب‌سایت شما نیز کمک می‌کند و به این معنا است که به گوگل سیگنال می‌دهید که: «هی! من اینجا در حال خلق ارزش و عملکرد خوب هستم». بنابراین گوگل مپ نیز برای جایزه، شما را در لیست نتایج خود جزو سه گزینۀ برتر نشان می‌دهد. شاید بدانید که نتایج سه گزینۀ برتر گوگل در گوگل مپ نیز نمایش داده می‌شوند. دیگر چه از این بهتر؟

ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ
ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ

جالب است که بدانید این پلتفرم همچنین این مزیت را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند اطلاعات خود در گوگل مپ را بروز نگه دارند و مدیریت کنند. این به معنای آن است که شما می‌توانید نظرات و امتیازاتی که برای کسب و کارتان نوشته می‌شود را نیز کنترل کنید. خب چه مزیتی دارد؟ اینجا با مفهومی با نام تستیمونیال آشنا خواهیم شد. تسیتمونیال به این معنا است که کاربران نظرات کاربران دیگر را می‌بینند و براساس تجریبات مثبت یا منفی آن‌ها، تصمیم می‌گیرند که یک کسب و کار را انتخاب کنند یا نه. بنابراین شما می‌توانید علاوه‌بر نقدهای مشتریان حال حاضرتان و توجه به‌ آن‌ها، مشتریان خود را وفادار کنید، که مشتریان جدیدتری نیز کسب کنید.

مرتبط بخوانید: آموزش نحوه امتیازدهی در گوگل مپ

آیا هنوز وقت آن نشده که کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید؟

 راهنمای جامع و کامل ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ

اولین کار برای ثبت لوکیشن مغازه در گوگل ساخت یک حساب کاربری در گوگل مای بیزینس است. اما به دلیل تحریم‌ها علیه کشورمان ایران، این کار برای ایرانیان داخل ایران، امکا‌پذیر نمیباشد.  ‌

بنابراین چه باید کرد؟ این کار توسط بعضی از سایت‌های متخصص که راه آن را بلدند و می‌دانند چطور می‌شود بدون داشتن حساب کاربری در گوگل مای بیزینس به ثبت ادرس مغازه در گوگل اقدام کرد، انجام می‌شود. همانطور که احتمالاً بدانید، سایت‌های معتبر زیادی در این زمینه وجود دارد، اما ما به شما سایت مارکت گوگل را پیشنهاد می‌دهیم که امین و مورد اعتماد در زمینه ثبت کسب و کار در نقشه است.

سوالات متداول

ثبت لوکیشن مغازه در گوگل چه قدر طول می‌کشد؟ این کار کاملاً بستگی به سایتی دارد که از طریق آن اقدام می‌کنید. اما به طور معمول بین 2 روز تا یک هفته.

چرا بعد از ثبت لوکیشن مغازه در گوگل ، روی نقشه نمایان نمی‌شود؟ این نمایان نشدن بسیار طبیعی است و باید به گوگل اجازه دهید تا اطلاعات شما را بررسی و تأیید کند. گاهی اوقات نیز به دلیل شلوغ شدن نقشه، گوگل مپ فقط مکان‌های برگزیده را نمایش می‌دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن بود تا اطلاعات جامع و کاملی برای ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ به شما مخاطبین عزیز و همیشه همراه مپ گذر عرضه شود. امید است که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

در دنیای دیجیتالی امروزی، راه‌های کسب و کار سنتی نمی‌تواند پیشرفت را برای ما آنچنان که باید رقم بزنند. پس به شما توصیه می‌شود، همین حالا برای پیشرفت خود اقدام کنید. اولین گام برای این پیشرفت دلچسب و شیرین، ثبت لوکیشن کسب و کارتان در گوگل مپ است. پس چرا اقدام نمی‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میخوای لوکیشن محل کارت رو در گوگل مپ ثبت کنی؟!