فهرست مطالب

ثبت کسب و کار در گوگل مپ راهی برای پیشرفت بیشتر

یکی از مزیت‌های مهم برای هر کاری، ثبت مکان کسب کار در گوگل مپ است. زیرا امروزه اکثر مخاطبان، مکان فعالیت کسب و کار خود را روی گوگل‌ مپ بررسی می‌کنند. همچنین یکی از راه‌های ضروری که می‌تواند باعث شناخت بیشتر بین کاربران و بازاریابی بهتر باشد، به وسیله‌‌ی حضور در دنیای آنلاین و افزودن مکان کسب و کار در گوگل مپ است. این کار براساس موقعیت جغرافیایی، اطلاعات مشاغل محلی را در صفحات نتایج به مخاطبان نشان می‌دهد. این اطلاعات هم در شهر‌های مختلف برای افراد، متفاوت هستند. ما قصد داریم در این مقاله به شما کمک کنیم تا درباره‌ی این موضوع  بیشتر بدانید و به روشی صحیح مراحل ثبت  کسب و کار در گوگل مپ را انجام دهید.

نقشه‌ی گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های گوگل است که یک نقشه راه بوده که به ما امکان مشاهده‌ی نقشه‌های جهانی و پیدا کردن مکان‌های مختلف مورد نظرمان را می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند به مسیرها و اطلاعات کسب و کارهای محلی در فضای مجازی دسترسی داشته باشند. ما می‌توانیم برای پیدا کردن آدرس محل‌های مورد نظرمان نیز از این سرویس استفاده کنیم.

اهمیت‌ ثبت کسب و کار در گوگل مپ

یکی از راه‌های با اهمیتی که باعث موفقیت و معرفی کسب و کارتان به دیگران می‌شود، افزودن مکان کسب و کار در گوگل مپ است. این کار فضایی را برای شما فراهم می‌آورد تا اطلاعات سودمندی را از کسب و کارتان در صفحه‌ی اول نتایج گوگل به نمایش بگذارید. گوگل با توجه به جستجوی محلی، کارتان را به کاربرانی که در نزدیکی شما هستند، نشان می‌دهد. مشتریان اکثر مواقع به کسب و کارهایی که در گوگل مپ ثبت شده‌اند بیشتر اعتماد دارند؛ زیرا از موقعیت مکانی آن اطمینان دارند.

برای ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ باید به افرادی با مهارت‌های مناسب مراجعه کنید. از طریق برقراری ارتباط با مارکت گوگل که یکی از سایت‌های تخصصی در این زمینه هستند، مشاوره دریافت کنید و ابهامات خود را برطرف کنید. 

مزایای افزودن کسب و کار در گوگل مپ

با اتکای بسیاری از افراد به گوگل مپ، این برنامه به یک ابزار بازاریابی قانع کننده برای مشاغل تبدیل شده است. این به کاربران کمک می‌کند هر چیزی و هر موقعیت‌ مکانی را پیدا کنند.  در این بخش پنج مزیت را می‌آموزید. با آموختن این پنج مزیت خواهید فهمید که چرا افزودن کسب و کار در گوگل مپ باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما باشد. البته قابل ذکر هست که این موارد بخشی از مزایا هستند. در مقالات بعدی باز درباره‌ی آنها صحبت خواهیم کرد. 

1: به افراد کمک می‌کند تا کسب و کار شما را به راحتی پیدا کنند. 

2: به مخاطبانتان این اجازه را می‌دهد تا به سرعت با کسب و کار شما تماس بگیرند و درباره‌ی حوزه شغلی شما بیشتر بدانند. 

3: افراد را تشویق می‌کند تا از وب‌سایت یا مکان شما بازدید کنند. 

4: کسب کار شما را از طریق تصاویر، نظرات و انتقادات بهتر نمایش می‌دهد. 

5: باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود.

در ادامه توضیحاتی در خصوص هر یک از موارد بالا آورده شده‌است.

کمک به افراد برای پیدا کردن راحت کسب و کار شما

همانطور که گفته شد، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های گوگل مپ این است که به افراد اجازه می‌دهد تا به سرعت تجارت شما را پیدا کنند. قابلیت‌های جستجوی محلی گوگل مپ به شما این امکان را می‌هد تا با توجه به جستجوهای محلی، کارتان را به کاربرانی که در نزدیکی شما هستند، نشان دهید. کاربر می‌تواند به راحتی گزینه‌های خود را قبل از تصمیم گیری برای بازدید یا تماس با کسب و کار مشاهده و آنها را بررسی کند. 

سرعت بخشیدن به آشنایی مخاطبان با شما

هنگامی که مخاطبان فهرست نقشه‌های گوگل شما را مشاهده می‌کنند، این برنامه لیست جامعی از کسب و کار شما ارائه می‌دهد. این لیست شامل شماره تلفن و مشخصات شرکت شما می‌شود. از آنجایی که اکثر جستجوهای گوگل مپ از طریق تلفن همراه انجام می‌شود، آنها می‌توانند تنها با یک ضربه با کسب و کار شما تماس بگیرند. گوگل مپ این کار را برای کاربران آسان می‌کند تا قدم بعدی را آگاهانه‌تر بردارند.کسب و کار ها نیز می‌توانند مستقیما با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

تشویق افراد به بازدید از وب‌سایت شما

گوگل مپ علاوه بر ارائه شماره تلفن کسب و کار، سایر اطلاعات تماس یا بازدید را نیز برجسته می‌کند. برای کسب و کارهایی که خدمات یا محصولاتی را می‌فروشند که نیاز به تحقیق بیشتر یا خرید بزرگ‌تری دارند، فهرست گوگل مپ مستقیما آنها را به وب‌سایت شما معرفی می‌کند. کاربران می‌توانند به روشی آسان درمورد شرکت شما  تحقیق کنند.  اطلاعات بیشتری نیز کسب خواهند کرد. 

نمایش بهتر کسب و کارتان از طریق تصویر

در جهان امروزی بیشتر کاربران به تصاویر علاقه‌ی بیشتری دارند. هنگام ارزیابی یک کسب و کار تصاویر به راحتی می‌توانند عامل تعیین کننده‌ای برای شما باشند. برای مثال فرض کنید بین دو رستوران برای صرف غذا و وقت گذرانی با دوستان خود تصمیم می‌گیرید و مقایسه می‌کنید. بعد از مشاهده نظرات و منو، به تصاویر غذا و محیط رستوران روی می‌آورید.با این مقایسه تصمیم خود را قطعی می‌کنید. 

باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود

هیچ چیز بیشتر از تایید اجتماعی دیگران باعث اعتماد بیشتر کاربران نمی‌شود. موفق‌ترین راه برای انجام این کار از طریق بررسی آنلاین است که گوگل مپ در لیست نمایه نمایش می‌دهد. اعتبار تجاری گوگل مپ شامل این موارد است: رتبه بندی با ستاره‌ها، نظرات نوشته شده و تصاویر ارسال شده. افراد برای خریدهای اینترنتی و حتی حضوری با خیالی آسوده به کسب و کارتان اعتماد می‌کنند؛ زیرا از محل استقرار شما مطمئن هستند. 

ثبت کسب و کار در گوگل مپ

موانع ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ

تحریم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در حین ثبت کسب و کار در گوگل مپ سد راهمان می‌شود. گاهی پیش می‌آید که شما اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کرده‌اید. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که فردی غیر از شما، شماره تلفن خودش را به جای شماره تلفن شما گذاشته است. متاسفانه این قبیل مشکلات در ایران بسیار دیده می‌شود. دلیل این مشکلات هم این است که ما در کشورمان ایران  به سرویس Google my business دسترسی نداریم.

از دیگر نکات بسیار مهم در ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ در ایران این است که امکان دست بردن و تغییر دادن لوکیشن شما بر روی نقشه توسط افراد خرابکار وجود دارد. این موضوع به این علت است که همانطور که گفتیم در ایران سرویس Google my business تحریم می‌باشد و نقاط  مشخص شده بر روی نقشه‌ی رسمی ثبت نمی‌شوند و تنها راهی که می‌توان جلوی این افراد را از دست بردن در نقشه گرفت اطلاعات جانبی مناسب از محل ثبت شده و آرای متعدد می‌باشد. سایت مارکت گوگل با وجود این مشکلات می‌تواند کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کند و باعث پیشرفت بیشتر شما شود.

ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ از طریق تلفن همراه

اکنون ممکن است با خود بپرسید چگونه می‌توانیم کسب و کارمان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ آیا با تلفن همراه هم امکان پذیر هست؟ بله، امکان پذیر هست. برای این امر نیازمند اطلاعات صحیح، دقیق و آشنایی با مراحل مختلف هستیم. برای اطلاع و توضیحات بیشتر می‌توانید به مقاله ارسال لوکیشن در گوگل مپ مراجعه کنید.  در جواب این سوالات برای تکمیل ثبت مکان کسب و کارتان در گوگل مپ با تلفن همراه لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: 

  1. در ابتد باید گوگل مپ را در تلفن همرا خود اجرا کنید.(اگر ندارید باید آن را دانلود کنید.)
  2. روی علامت سه نوار بالای صفحه بزنید تا منو برایتان باز شود. 
  3.  برای افزودن لوکیشن(add a missing place) را در گزینه‌ی (send feedback) انتخاب و کلیک کنید. 
  4.  سپس اطلاعات مربوط به محل کار، نام و دسته بندی را باید مرحله به مرحله تکمیل کنید. 
  5.  درمرحله‌ی آخر برای ثبت لوکیشن، بر روی نشانه‌ی موشک کاغذی کلیک کنید. 

اگر صاحب بیش از یک فروشگاه فیزیکی هستید، ایده خوب این است که اقدام به ثبت مکان‌ کسب و کار خود در گوگل مپ کنید. سپس می‌توانید به مخاطبان اجازه دهید راحت‌ترین مکان را برای بازدید انتخاب کنند. برای انجام این کار به طور حرفه‌ای و سریع می‌توانید به سایت مارکت گوگل مراجعه کنید و یا با این شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۵۹۹ تماس بگیرید.

بررسی وضعیت تایید ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ

  1. بعد از افزودن مکان کسب و کار در گوگل مپ، باید روی منوی سمت چپ گوگل مپ کلیک کنید. 
  2. در مرحله بعد منو گوگل مپ بر روی بخش (Your Contributions) یا مشارکت‌های شما کلیک کنید. وقتی وارد مشارکت‌ های شما شدید؛ چندین صفحه خواهید دید، بر روی گزینه‌ی ویرایش ها یا edits کلیک کرده و بعد می‌توانید لیست تغییراتی که شما به عنوان یک کاربر بر روی گوگل مپ ایجاد کرده‌اید مشاهده کنید. 
  3. در هر بخش عنوان کسب و کار، آدرس آن، نوع تغییر و وضعیت تغییر را مشاهده کنید.
  4. بعد از تکمیل اطلاعات مربوطه به طور معمول در بازه زمانی 24 ساعته محل شما در نقشه‌ی گوگل مپ ثبت اولیه می‌شود. 

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت و تایید  موقعیت مکانی متفاوت میباشد و بسته به شرایط و فرآیند تأیید، زمان متغیری خواهد داشت.  معمولاً بعد از ثبت اولیه،  گوگل باید اطلاعات داده شده را بررسی و تحلیل کند. در بعضی موارد، این فرایند ممکن است تا چندین روز طول بکشد.
به طور کلی، زمان مورد نیاز برای ثبت و تایید مکان در گوگل مپ ممکن است بین یک روز تا چند هفته متغیر باشد. در برخی موارد  دیده شده ثبت آدرس در گوگل مپ  و تأیید آن ممکن است سریعتر هم انجام شود، اما برعکس آن هم، ممکن است زمان بیشتری برای بررسی و تأیید مورد نیاز باشد.

جمع بندی

افزودن مکان کسب و کار در گوگل مپ از اقدامات ضروری و هوشمندانه ای است که هر کسب و کاری حتی اگر نوپا و تازه باشد برای  گرفتن  رضایت  کاربران و دیده شدن  بیشتر لازم است انجام دهد. این کار به شما این امکان را میدهد که جزئیات کسب کار خود  را مثل شماره تماس، آدرس دقیق آن، ساعات کاری، حوزه دقیق کاری و غیره را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید و با کسب اعتبار بیشتر موفقیت بیشتری نیز کسب کنید. در نهایت هم از یاد  نبرید حتما هر از چند گاهی نام کسب و کار خود را جستجو کرده و نتیجه جستجویتان را بررسی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید زیرا ممکن است رقیبان و یا افراد سودجو دست به تغییر آدرس شما بزنند.

دلیل این کار هم همانطور که توضیح  دادیم  این  است  که  گوگل  مشاغلی که در ایران هستند را وریفای نمیکند و تمامی محل‌های  ثبت  شده در گوگل مپ حالتی داوطلبانه  دارند.ثبت  کسب و کار با تلفن همراه هم قابل انجام است که راجب آن صحبت کردیم.
اگر به فکر توسعه و گسترش کسب و کارتان هستید، برای ثبت آن در گوگل مپ از متخصصین Marketgoogle.com  کمک بگیرید و یا با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۵۹۹ تماس بگیرید. آنها با راهنمایی های خود میتوانند به شما کمک کنند بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میخوای لوکیشن محل کارت رو در گوگل مپ ثبت کنی؟!